Je mnoho rôznych efektívnych metód, ako u žiakov rozvíjať lásku k čítaniu, rozvíjať čitateľské zručnosti, ako ich naučiť čítať s porozumením. Najťažšie je to asi v prípade, ak deti a žiaci majú iný materinský jazyk a prevažnú časť svojho detstva sa pohybujú v inak hovoriacom prostredí. To je aj náš prípad. Vždy začíname tým, že žiakom dáme k dispozícii knihy – niektoré sú získané z projektov, iné zakúpené z rozpočtu, ďalšie od darcov a asi najväčší podiel tvoria knihy darované. Čítanie je láska a tak k tomu pristupujeme aj my v podstate od prvého dňa školského roka. Každá z nás má v triede vytvorené čitateľské kútiky rôznych podôb, tvarov a farieb. Pre našich žiakov čítaním otvárame svet fantázie, súbojov dobra a zla, magických čísel, svet zvierat aj odvážnych hrdinov a šťastných koncov.
Aktivity na rozvoj čitateľskej gramotnosti mávame v rámci vyučovacích predmetov denne, marci o čosi intenzívnejšie a osobitné miesto majú v januári po návrate z Vianočných prázdnin. Ako koordinátorka pre rozvoj čitateľskej gramotnosti pripravím pre každú triedu zvlášť aktivity ušité na mieru našim žiakom. Za formálnymi názvami ako Prečítam ti básničku, Dnes iba s titulkami, Najprv počúvaj, potom hádaj, Najrýchlejší hľadač slov či Maľované čítanie sa ukrývajú konkrétne aktivity, ktoré však umožňujú učiteľom kreovať si ich podľa potrieb všetkých žiakov. Svoje si tam nájde žiak s narušenou komunikačnou schopnosťou, vynikajúci matematik, dyslektik, nadaný ilustrátor, introvert aj extrovert. A ako vždy, neobišli sme ani našich najmenších kamarátov z materskej školy. Počúvali pozorne a po prečítaní básničiek o zvieratkách vedeli odpovedať na všetky otázky.
M. Podolinská
V tomto týždni sme si spoločne čítali básničky o zime a pracovali s detským časopisom Bublina. Žiaci dopĺňali chýbajúce slová, vysvetľovali slovné spojenia, čítali básne a rozprávali , ako v zime pomáhame vtáčikom, aby nezahynuli od hladu. Kreslili ilustrácie k textu, vysvetľovali - bádali čo je to TVRDOHLAVÁ VODA....a ako vzniká ľad.
Báseň - Bude zima bude mráz sme si po prečítaní aj zaspievali a dramatizáciou zahrali báseň Snehuliak. Všetky aktivity boli zamerané na čítanie s porozumením a rozvoj čitateľských zručností. Najrýchlejší hľadači slov boli všetci, každý jeden žiak sa snažil, hľadal, dopĺňal a kreslil.
T. Katreniaková (2. A)
28. 01. 2025 - Je mnoho rôznych efektívnych metód, ako u žiakov rozvíjať lásku k čítaniu, rozvíjať čitateľské zručnosti, ako ich nau... >> čítaj viac
23. 01. 2025 - Keď vyrastiem budem....so žiakmi sme sa rozprávali o plánovaní budúcnosti, čím chcú byť. Každé povolanie je dôležité.... >> čítaj viac
22. 01. 2025 - Riaditeľstvo Základnej školy v Muránskej Dlhej Lúke oznamuje rodičom a zákonným zástupcom žiakov, že od 23. j... >> čítaj viac
>> všetky aktuality