Celotýždňové celoškolské podujatie sme zvládli úplne perfektne. Na každý deň som naplánovala aktivity primerané veku, zamerané na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti ako takej, s cieľom rozvíjať čitateľské kompetencie našich žiakov.
Žiaci pracovali s rôznymi textami a úlohami. Rozvíjali svoje schopnosti identifikovať informácie v texte, hodnotiť prečítané, zapamätať si myšlienky textu, reprodukovať text, dedukovať na základe textu, utvoriť si úsudok či schopnosť logicky spájať súvislosti. Jednalo sa teda aj intelektuálne spracovanie informácií a ich praktické uplatnenie a využitie v každodennom živote.
Pre prvákov som pripravila štyri krátke básne o zvieratkách a k nim úlohy na porozumenie, ale ja na rozvoj kritického myslenia. Druháci mali vyriešiť hlavolamy zložené z obrázku a časti slova. Tretiaci si bez problémov poradili s hádankami. Iba jazvec bol nad ich sily. Štvrtákov potrápili slová piesne od Mira Jaroša, ich úlohou bolo trafiť sa do melódie podobne ako v karaoke.
Piatok bol venovaný maľovanému čítaniu. Žiaci trošku pozabudli, že s podobnými textami sa stretávali už v prvej triede v Šlabikári, ale aj neskôr, a to v každom čísle časopisu Bublina. Chvíľu sa s tým trápili, niektorí viac, iní menej. Problémom nebolo ani tak správne identifikovať „maľované“ slovo, skôr ho použiť v správnom tvare, vyskloňovať ho.
Čitateľská gramotnosť je oblasť, ktorú treba rozvíjať neustále. A je na nás, učiteľoch, aby sme u našich žiakov podobnými aktivitami rozvíjali chuť objavovať niečo nové aj v prečítanom texte.
M. Podolinská
Reflexia z 1. A
„Prečítam ti básničku“
V pondelok sme si na čítaní prečítali básničky: Včielky, Lienka, Motýľ a Zajko. Žiaci aktívne počúvali a vypracovali si zadania k jednotlivým básničkám. Maľovali, počúvali a zároveň sme si dramatizáciou znázornili lietanie a bzukot včielok, zajka a motýľa. Deťom sa veľmi páčila dramatizácia a úlohy, ktoré vypracovali.
„Maľované čítanie“ - žiaci pracovali v skupinách a spoločne sme čítali príbehy o zvieratkách. Najprv sme si všetky príbehy prezreli a vybrali si príbeh „Zvieratká v lese“, ktorý nakreslili. Príbeh „Krtko v záhrade“ sme si spoločne prečítali, hoci sme len prváci, žiaci sa snažili príbeh správne prečítať. Na záver sme si spoločne znázornili dramatizáciou príbeh „O korytnačke a zajacovi“ a vysvetlili sme si ponaučenie „Nabudúce radšej nehovor hop, kým nepreskočíš!“
T. Katreniaková
09. 04. 2025 - Máme za sebou ďalší zaujímavo strávený Medzinárodný deň Rómov. Vždy sa snažíme o to, aby bol iný ako ten predošlý, sn... >> čítaj viac
04. 04. 2025 - Dňa 4.4.2025 sme si pripomenuli Medzinárodný deň nenásilia, ktorý je príležitosťou na podporu mierového spolužitia, v... >> čítaj viac
30. 03. 2025 - Máme za sebou ďalší ročník Knižnej obývačky – autorského celotýždňového podujatia. Nie je len o knihe a čítaní ... >> čítaj viac
>> všetky aktuality![]() |
![]() |