Celotýždňové celoškolské podujatie sme zvládli úplne perfektne. Na každý deň som naplánovala aktivity primerané veku, zamerané na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti ako takej, s cieľom rozvíjať čitateľské kompetencie našich žiakov.
Žiaci pracovali s rôznymi textami a úlohami. Rozvíjali svoje schopnosti identifikovať informácie v texte, hodnotiť prečítané, zapamätať si myšlienky textu, reprodukovať text, dedukovať na základe textu, utvoriť si úsudok či schopnosť logicky spájať súvislosti. Jednalo sa teda aj intelektuálne spracovanie informácií a ich praktické uplatnenie a využitie v každodennom živote.
Pre prvákov som pripravila štyri krátke básne o zvieratkách a k nim úlohy na porozumenie, ale ja na rozvoj kritického myslenia. Druháci mali vyriešiť hlavolamy zložené z obrázku a časti slova. Tretiaci si bez problémov poradili s hádankami. Iba jazvec bol nad ich sily. Štvrtákov potrápili slová piesne od Mira Jaroša, ich úlohou bolo trafiť sa do melódie podobne ako v karaoke.
Piatok bol venovaný maľovanému čítaniu. Žiaci trošku pozabudli, že s podobnými textami sa stretávali už v prvej triede v Šlabikári, ale aj neskôr, a to v každom čísle časopisu Bublina. Chvíľu sa s tým trápili, niektorí viac, iní menej. Problémom nebolo ani tak správne identifikovať „maľované“ slovo, skôr ho použiť v správnom tvare, vyskloňovať ho.
Čitateľská gramotnosť je oblasť, ktorú treba rozvíjať neustále. A je na nás, učiteľoch, aby sme u našich žiakov podobnými aktivitami rozvíjali chuť objavovať niečo nové aj v prečítanom texte.
M. Podolinská
Reflexia z 1. A
„Prečítam ti básničku“
V pondelok sme si na čítaní prečítali básničky: Včielky, Lienka, Motýľ a Zajko. Žiaci aktívne počúvali a vypracovali si zadania k jednotlivým básničkám. Maľovali, počúvali a zároveň sme si dramatizáciou znázornili lietanie a bzukot včielok, zajka a motýľa. Deťom sa veľmi páčila dramatizácia a úlohy, ktoré vypracovali.
„Maľované čítanie“ - žiaci pracovali v skupinách a spoločne sme čítali príbehy o zvieratkách. Najprv sme si všetky príbehy prezreli a vybrali si príbeh „Zvieratká v lese“, ktorý nakreslili. Príbeh „Krtko v záhrade“ sme si spoločne prečítali, hoci sme len prváci, žiaci sa snažili príbeh správne prečítať. Na záver sme si spoločne znázornili dramatizáciou príbeh „O korytnačke a zajacovi“ a vysvetlili sme si ponaučenie „Nabudúce radšej nehovor hop, kým nepreskočíš!“
T. Katreniaková
21. 11. 2024 - Novembrový týždeň 18. – 22.11.2024 bol pre žiakov našej školy výnimočný, pretože sme sa spolu s nimi zamerali ... >> čítaj viac
20. 11. 2024 - Čo je reklama?Ktorá reklama sa vám páči?Ako nakupovať? Na tieto otázky sme dnes so žiakmi hľadali ... >> čítaj viac
05. 11. 2024 - „Aby sa reč rómska úplne nevytratila“ Medzinárodný deň rómskeho jazyka je pre Rómov a Rómky oslavo... >> čítaj viac
>> všetky aktuality